Egészséges étkezés

Krumpli tekercs ricottás, spenótos darál húsos ágyon

Mielőtt elkészítettem volna ezt az ételt nagyon sokat kellett matekoznom ahhoz, hogy a makrók kijöjjenek és maga az étel is jó legyen. Felteszem azt a fotót is ahogy 4 oldalon kellett számolni hogy a végén stimmeljen. Ha valaki azt írná, hogy miért nem appot vagy egyéb webes oldalon számolok, hát csak azért nem, mert az ott feltüntet tápanyagok sokszor nem felelnek meg a valóságnak, így én mindig az adott termék tápanyag táblázatát használom. De nagyon megérte az osztás-szorzás, mert ez is csuda fincsa lett
Ennél az ételnél javaslom, hogy egyszerre 2 adagot készítsetek, mert akkor egy nagyobb tepsibe (a sütő tepsiébe) pont kijön 2 napi ebéd.

Hozzávalók 1 adagra:
150 g darált hús (181,5 kalória, 31,5 g fehérje, 0,2 g ch)
250 g darált burgonya (193 kalória, 5,3 g fehérje, 38,5 g ch)
100 g ricotta (127 kalória, 8 g fehérje, 4 g ch)
25 g parmezán (100 kalória, 8 g fehérje, 0 g ch)
1 doboz friss spenót
½ hagyma, pár szem paradicsom vagy paprika, só, bors, fokhagyma, pirospaprika
Elkészítése:
Kevés olajon lepirítom a hagymát, ráteszem a darált húst, a feldarabolt paradicsomot vagy paprikát, sóval, borssal, pirospaprikával tovább pirítom míg kész nem lesz, majd félretesszük. Egy másik serpenyőben egy kis olajon a spenótot megpárolom adok hozzá egy kis sót és fokhagymát, majd a ricottához kavarom. Kimérem a burgonyát és vékony szeletekre vágom a tepsit kibélelem sütőpapírral, majd erre ráterítem a parmezánsajtot és a krumpli szeleteket, amit úgy teszek a tepsibe, hogy fedjék egymást, majd megsózom és egy kis parmezánsajtot még szórok rá, de kevesebbet, mint az aljára és beteszem a sütőben míg megsül. Kiveszem a sütőből és a rivcottás, spenótos keveréket rákenem majd erre a darált húsos keveréket és a rövidebbig felén (ellenkezőleg, mint ahogy a piskótát szoktuk) elkezdjük óvatosan feltekerni, majd az egész tekercset visszatesszük a sütőbe még pirulni. Ezután már csak szeletelés van hátra. Ha macerásnak tűnik a „tekercses” dolog, akkor simán tegyük egy kisebb tepsibe és rétegenként tegyük bele.

Rita Farkasné Rédl
Facebook hozzászólások
Ez is finom!
Padlizsánpástétom

A megmosott, meghámozott padlizsánt vékony szeletekre vágjuk és egy főzőedényben a vágott vöröshagymával együtt margarinon, fedő alatt puhára pároljuk. A Bemegyek a konyhába

Kacsamell, répa, lilakaposzta és burgonya

Ma gyorsan szerettem volna ebédet készíteni hogy kiszabadulhassak egy kicsit a levegőre  Kacsamell, répa, lilakaposzta és burgonya. Maradt holnapra is Bemegyek a konyhába

Csirkemell tojásos, sajtos, fűszeres masszával

Hozzávalók 1 adagra: 200 g csirkemell (240 kalória, 45 g fehérje, 0 g ch) 40 g basmati rizs (144 kalória, Bemegyek a konyhába

A retek

 (Raphanus sativus), népies nevén kerti retek A retek vagy réparetek a káposztafélék (Brassicaceae) családjába tartozó élelmiszernövény-faj. A retket már az ókorban is ismerték és termesztették, több fajtája Bemegyek a konyhába

Sütőben sült csirkemell, zöldséges kuszkusszal

Hozzávalók 250 g csirkemell (300 kalória, 56,3 g fehérje, 0 g ch) 100 g kuszkusz (175 kalória, 5,5 g fehérje, Bemegyek a konyhába

Zöldséges-burgonyás csirkemell

Ha gyors ételt akarunk készíteni akkor ez az 🙂 Most még a hús kockázásával se kellett bajlódnom, mert korábban már Bemegyek a konyhába

Töltött cukkinitekercs

Előző nap el kell készíteni! Hozzávalók: 50 dkg cukkini 2 db tojás 2 evőkanál kölesliszt 1 tk. morzsolt oregánó só, Bemegyek a konyhába

A karalábé

A karalábé vagy kalarábé (Brassica oleraceae convar. acephala var. gongylodes) a káposztafélék családjába tartozó zöldségnövény. Magas B1-, B2-, B6- és Bemegyek a konyhába

Krumpliágyon sült csirkemell sajtos, tojásos, sajtkrémes öntettel

Hozzávalók 1 adagra: 250 g csirkemell (300 kalória, 56,3 g fehérje, 0 g ch) 200 g burgonya (154 kalória, 4,2 Bemegyek a konyhába

0 0 vote
Article Rating

Mondj véleményt

Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments